Hoppa till textinnehållet

Så här beställer du ett nytt betalkort Mastercard eller Maestro

  1. Beställ ett nytt betal- och kreditkort

    I appen:

    1. Logga in i appen.

    2. Välj Kort i menyn.

    3. Välj Hantera kort i menyn.

    4. Ansök om ett betal- och kreditkort.

    I internetbanken:

    Beställ ett nytt betal- och kreditkort i internetbanken

  2. Ersätt ett befintligt bankkort i internetbanken

    1. Logga in i internetbanken med länken nedan.

    2. Påbörja chatten (blå flik till höger), skriv "Nytt kort" och följ instruktionerna i chatten.

    3. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

    Skaffa ersättningskort i internetbanken

  3. Ersätt ett befintligt bankkort i appen

    1. Logga in i appen.

    2. Klicka på menyn, välj Kort.

    3. Klicka på Ersätt befintligt bankkort.

    4. En chatt som guidar dig kring kortersättning börjar.

    5. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

Kom ihåg!

Aktivera ditt kort

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya kort efter att du fått hem det.
Så här aktiverar du ditt nya kort

Se din PIN-kod i appen eller internetbanken

Har du glömt PIN-koden till ditt bankkort kan du enkelt se den i din app eller internetbank. I appen: Klicka på Kort i menyn, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod. I internetbanken: Klicka på Konton och kort i menyn och sedan på Översikt, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod.

Följ din kortbeställning

Efter att du har beställt ett kort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Så här följer du din kortbeställning

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

 

Spärra ditt betalkort Mastercard eller Maestro

Ring 08-411 10 11.

Minimiålder för samtliga bankkort och betal- och kreditkort är 18 år, utom bankkort Maestro. Ansökan om dessa kort för personer under 18 år görs på banken med målsman.

Våra olika kort