I samband med att dina personuppgifter behandlas har du vissa rättigheter enligt lag. Du har bland annat rätt att få veta om dina personuppgifter behandlas av banken och i så fall få en kopia på dessa uppgifter och information om behandlingen (ett så kallat registerutdrag). Du har också rätt att i vissa fall få felaktiga uppgifter rättade, raderade eller elektroniskt överförda från oss. Vidare har du rätt att invända mot behandlingen och begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter.
Om du vill ta del av uppgifterna som Tidaholms Sparbank har om dig och begära att få ett registerutdrag, sänder du din skriftliga begäran till:
”Dataskyddsombud
Västsupport AB
c/o Elin Dafgård
Källegatan 3
532 31 Skara”
Du kan också kontakta oss via mejl på info@tidaholms-sparbank.se , döp mejlet ”Till Dataskyddsombudet” så tillser vi att det kommer till rätt funktion.
Du kan även kontakta Tidaholms Sparbanks Dataskyddsombud om du har frågor om behandlingen av dina personuppgifter eller önskar utöva någon av dina rättigheter såsom rättning, radering och flytt av dina personuppgifter samt invändning och begränsning av vår behandling.
Kom ihåg att du kan se de flesta personuppgifter vi behandlar när du loggar in i internetbanken eller i appen.
Viss behandling av personuppgifter kräver att vi har ditt godkännande, så kallat samtycke. I vissa fall har du även möjlighet att själv välja i vilken utsträckning du vill att vi använder dina uppgifter, exempelvis om du godkänner att vi använder dem för direktmarknadsföring eller i syfte att ge dig personliga erbjudanden. Du kan hantera dina godkännanden och ändra dina val i internetbanken och i appen, eller via något av våra bankkontor.
Du har också rätt att inte bli föremål för ett beslut som enbart grundar sig på automatiserat beslutsfattande, till exempel ett bolånebeslut eller räntebeslut och har därför alltid rätt att begära att beslutet fattas manuellt istället. Om du önskar det kontaktar du Kundcenter Privat eller ditt bankkontor.