Du kommer att tillsammans med ytterligare en Ekonomiadministratör ingå i bankens Ekonomiteam som leds av bankens Ekonomiansvarige. I rollen som Ekonomiadministratör utgör du en stödfunktion till organisationen i uppgifter som rör ekonomi och administration. Här erbjuds du en bred roll som omfattar olika arbetsuppgifter inom bankens administrativa avdelning. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är: avstämnings- och redovisningskontroller, faktura- och likviditetshantering, interna kassatransaktioner och stickprov, bokföringsunderlag, behörighetshantering, hantering av bankens info-mejl med mera. Tillsammans med bankens HR-koordinator är du också en av bankens två löneadministratörer.
Det finns också en förväntan att övertid kunna utvecklas inom ekonomiteamet och då kunna arbeta med arbetsuppgifter så som bokslut, årsredovisning, skatt och moms, systemadministration, myndighetsrapportering, intern kapital- och likviditetsutvärdering, riskrapportering, hantering av bankens obligationsportfölj, budget, ekonomisk analys och uppföljning.