Provisioner och kvalitetshöjande tjänster
Provisioner regleras i lagen om värdepappersmarknaden och Finansinspektionens regler för hur provisioner och annan tredjepartsersättning får betalas ut och tas emot. Kortfattat innebär reglerna att provisioner som ges eller tas emot måste höja kvaliteten på de berörda tjänsterna som erbjuds till dig som kund. Provisionen får inte heller hindra Tidaholms Sparbank från att agera i ditt bästa intresse som kund. Här beskriver vi vilka kvalitetshöjande tjänster Tidaholms Sparbank erbjuder.
Analyser
Tidaholms Sparbank erbjuder bland annat analyser för olika marknader, branscher, företag och tillgångsslag. Analyserna guidar dig som kund och ger dig kunskap för att kunna fatta välgrundade finansiella beslut. Du vet väl att du kan prenumerera på flera av nyhetsbreven direkt till din e-post.
Analys & omvärldsbevakning - prenumerera på nyhetsbrev
Du kan även få tips om de senaste analyserna från din rådgivare.
Vi har också många analyser samlade på Aktiellt (swedbank-aktiellt.se)
Brett produktutbud
Tidaholms Sparbank har ett brett utbud av sparprodukter, såväl egna som via samarbetsparter. Produktutbudet innehåller exempelvis fonder, aktier och strukturerade produkter. Det ger dig ökad möjlighet att anpassa dina investeringar utifrån dina behov och sparmål. På Fondtorget har du tillgång till mer än 500 fonder från cirka 70 olika fondbolag. En lista över samtliga produkter finner du i Fondlistan.
Hållbart sparande
För dig som vill bidra till en hållbar framtid genom ditt sparande erbjuder Tidaholms Sparbank flera alternativ, såsom fonder och strukturerade produkter som investerar i företag som tar ansvar för både människor och miljö. Dessutom granskar Tidaholms Sparbank samtliga fonder som säljs via Fondguiden, även externa fonder, enligt ett antal hållbarhetskriterier. Hållbart sparande
Digitala kanaler
Som kund i Tidaholms Sparbank har du dygnet runt tillgång till ditt sparande i internetbanken, appen och iPad-banken. Läs mer om hur du kommer igång och vilka tjänster som finns. App, internetbank och BankID
Tillgänglighet
Inom sparbankens upptagningsområde erbjuder vi dig tre olika bankkontor med generösa öppettider och hög bemanning med bred kompetens inom spara-området för att på bästa sätt kunna guida dig och ge dig de råd du behöver för att göra kloka investeringar utifrån dina behov och mål.
Tidaholms sparbank erbjuder dig även digital tillgänglighet genom att ge dig flexibla sätt – via telefon och digitalt - att möta banken om du inte önskar uppsöka ett kontor, samt ett brett urval av kanaler som ger dig som kund möjlighet att självständigt hantera dina bankärenden.
För att ytterligare underlätta för dig som kund har Tidaholms sparbank en egen växel med kort kötid som du enkelt når via 0502-18500. Telefonväxeln har öppet under huvudkontoret i Tidaholms öppettider. Du har även möjlighet att kontakta Kundcenter (telefonbanken) via 0771-22 11 22.
Guider
Genom bankens olika guider kan du på egen hand, i internetbanken eller i appen, utvärdera olika placeringsmöjligheter utifrån dina mål och behov. Några exempel på guider är:
Uppföljning av dina placeringar
Efter en rådgivning kring ditt sparande kan du senare kontakta banken för en uppföljning om investeringen fortfarande är lämplig. Om du exempelvis har bytt jobb, fått ett arv eller planerar att gå i pension, bör du se över ditt sparande om det fortfarande motsvara dina mål och behov. Du är alltid välkommen att kontakta oss genom att besöka ett kontor eller ringa Kundcenter.
Utbildning och socialt ansvarstagande
Tidaholms Sparbank erbjuder olika möjligheter för dig som kund att lära dig mer om sparande och placeringar, exempelvis via:
Banken arbetar också med att sprida kunskap och öka medvetenheten om exempelvis pensionssparande och barnsparande och genom att aktivt delta i olika forum.